Black love song

Än en gång längtar jag bara efter att julen ska vara slut
För mycket konflikter, för mycket känslor, för många som måste lugnas och tillfredställas... Jag orkar inte med det!
Jag kan inte rädda alla!
Sluta be mig ta hänsyn för er!
Jag går sönder!
Jag orkar inte höra era klagosånger!

Alla har problem, alla har det förjävligt! JAG VET! Suck up! Livet gör ont, livet är inte rättvist, livet är att kämpa och jobba för att komma dit man vill... Det bara är så, har alltid varit så, kommer alltid vara så och det kommer inte bli lättare heller.
Njut av att bara få andas frisk luft, höra fåglarna, ha möjlighet att köra bil, att få ha valmöjligheter i affären. Det kommer inte vara så i framtiden. Njut av våra fjäll, landsbygden, våra sjöar. För dom är döende och utrotningshotade.
Om inte fler får upp ögonen.. men det är väll att hoppas på för mycket.
När människor inte ens kan bry sig om varandra hur stora är oddsen att de ska kunna bry sig om miljön?
Dom slipper ju se isbjörnarna...
Dom slipper se regnskogarna
Dom slipper vara med om miljökatastroferna.. för dom är ju där borta... på andra sidan jordklotet
We're fated to pretend

Jag önskar jag kunde hjälpa dig
Få dig att gå igenom alla svårigheter, men du måste göra det själv
Du vet allt du måste göra, men du saknar förmågan att bita ihop och bara göra
Genom glädje och sorg svor vi varandra, men du kan inte förlita dig på mig, hur ska vi då gå vidare?

.

Nej. jag orkar inte skriva mer. Tårarna börjar snart rinna

Kanske white russian idag med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0