Hjärnkramp

Efter jul och julstök så är den nu förbi än en gång.
Vi firade hos min familj iår och allt gick bra.
Sen hos Hans familj på juldagen.

Det har varit trevliga jular som alltid, förutom att jag åt för mycket mat hos Älskings familj och låg i magkatarr på kvällen.
Lagomt roligt. Men det är endå bästa familjen att bli sjuk i. Tre av sex är har sjukvårdsutbildning.
Jag var straxt på fötter igen. Jag har fått en mössa av svärmor som jag bara älskar. Nu har hon utrustat mig med stickade sockar och lovikavantar och nu mössa. Jag sa att jag behövde en halsduk till nästa år.

Älskling fick Wii fitboard.
Jag hatar den! Den mäter BMI och sånt. Jag är överviktig.
Jag visste det redan innan för jag har kollat på nätet osv... Men det är aldrig kul att se det.
Men jag ska träna på den idag så ska vi se vem som ger upp först....
Fast jag har samtidigt fått papper från min läkare att det är dags att ta prover igen för att se om jag har hypetyreos.

Allmänt

Sköldkörteln, som sitter på halsens framsida, producerar hormoner som påverkar nästan alla kroppens funktioner och styr ämnesomsättningen. Om sköldkörteln tillverkar för lite hormoner kan man få hypotyreos. Då får man låg ämnesomsättning och kroppen går på lågvarv.

Det vore skönt att få ett svar på varför det blev så att jag gick upp så fruktansvärt mycket så fort.
Och varför jag har så svårt att gå ner..

Jag har skrivkramp!

Jag har inte ens börjat på essän... FAN FAN FAN FAN!
Stressad!

Jag vet vad jag ska skriva om.. .men inte var jag ska börja

Bästa nyheten idag är att mina syskondöttrar kommer på måndag!





Kommentarer
Postat av: Elina

Hmm... Gick inte att kommentera på ditt förra inlägg...



En ledsen Sara var det då som skrev. Visst är julen mysig, men oftast också ett tillfälle för konflikter och känslor som väcks. Men jag hade en lugn och behaglig jul hos pojkvännens familj! Avspänt och skönt.



Vet att man behöver äta medicin om man har fel på sköldkörteln. Hoppas du kommer tillrätta med det, så du får en god ämnesomsättning igen. För det är viktigt!



Kram på dig! Och go jul i efterhand:-) Skulle skicka jul-mms till dig på julafton, men vet att du inte kan ta emot bilder:-(

/E.

2008-12-27 @ 20:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0