Direction sky!

Superdag idag!

Trots magproblem (magkatarr igen tyvärr,för mycket kaffe) och att jag idag går 12 timmarspass så har det varit en bra dag.
1. jag hittade mitt förlorade pannband i mamma och pappas vant&möss låda!
2. jag har haft en toppendag med barnen än så länge! Vi har lekt,spelat och jag spelade gitarr med dom förut och det var så populärt att de sjunger vissa strofer fortfarande.

Rolig händelse.

Ett av barnen .. Bernt,3 år, säger vi.. grävde och lekte i sandlådan och självklart blev han både blöt och kall så jag föreslog att vi skulle gå in och låna ett par lånevantar (det är bortglömde vantar som barnen kan ta om deras inte är med för tillfället eller blöta). Vi gick in och jag letade upp ett par vantar. Första paret var för kalla sa han. Jag kände efter och tyckte dom var hur bra som helst, men nej. Så jag letade upp ett par till, bara vanliga fingervantar. Dom passar inte var svaret. Nehe.. jag suckade och stönade inombords för dom passade ju visst. Letade upp ett tredje par. Dom vill jag inte ha! Precis när jag vände mig om hade han gått till sin plats och dragit ner sin låda och tagit upp ett par identiska torra,varma och vattentäta vantar. Dom ska jag ha!
Jag kände mig som en idiot.
Att barn har bra vattentäta,tjocka,varma vantar är trot eller ej ovanligt. Att föräldrarna är kloka nog att ha med TVÅ par är en gång i världshistorien. Och det fick jag vara med om idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0