Ledig helg?

Helg igen äntligen och jag är hemma i Arvika! Fast igår var det begravning för Älsklings farfar. Det var jobbigt, men en mycket fin begravning. Jag önskar jag kunde skydda honom från sorg, men som vi lovat varandra "dela glädje och sorg med dig"

Just nu sitter jag och vet allt jag borde göra, men ids inte. Jag borde städa och plocka ut och i diskmaskinen. Medans jag också borde sitta kvar här och börja skriva på en massa skoluppgifter. Mest av allt vill jag bara sätta mig i soffan med varm choklad och fortsätta läsa i min Assassins Apprentice av Robin Hobb!Den är så bra och jag vill bara se hur det går för när jag var som mest upp i boken ringde min svägerska för att säga att det fanns en ledig tvätttid i tvättstugan så jag fick springa ner och knipa åt mig den. Hon och hennes sambo bor i huset mitt emot oss så vi delar tvättstugorna med varandra. Vilket är så bra som det kan bli. När hon behöver tid så kan hon få ta av våran och tvärtom. Mycket lättvindigt.

Senare idag ska jag på examenskonsert för min kusin som är färdig sångpedagog. Farmor och farfar och övrig släkt har också kommit hit Det ska bli så kul att träffa dom igen. Inte ofta vi ses och det är inte lätt nu när de tyvärr börjar bli äldre. När Älsklings farfar nu gick bort  så får det en att tänka till på den tid man har med varandra.

Nej, nu kan jag inte sitta här och nöjesskriva längre. Måste göra nyttiga saker nu.

Kommentarer
Postat av: Elina

Tråkigt med din farfar...:-(



Ta hand om dig/er!!

/E.

2008-12-10 @ 01:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0