Less... så jävla less

Kom hem i torsdags från semestern och det har varit helt underbart!
Varit både här och där och klarade värmen mycket bättre än jag trodde, jag tom tyckte det var himmelriket att ligga och
sola och gå ut i det 25 gradiga vattnet. Och det var det!
Tänkte inte på något annat än hur underbart det var.. Sen gå tillbaka till solstolen och bara njuta..

Tyvärr kan jag inget annat än vara ledsen över mig själv igen. För än en gång har jag tappat bort något jag älskar.
Jag blir så trött... för jag försöker hålla ordning på alla mina saker och lägga dom på samma ställe jämnt så jag inte ska tappa bort dom. Men tydligen så har jag gjort det igen
Den här gången mitt favoritpannband som jag köpte på Arvikafestivalen i år...
Sist så var det min älsklingsmössa från Arvikafestivalen. Fast den tror jag någon stal på universitet. Eller så bara tappade jag bort den med =(
Höll även på att tappa bort min palestinasjal för några månader sen, men då kom jag på det och sprang tillbaka till Gläntan och där låg den på en soffa och kände sig bortglömd.

Det hjälper liksom inte att försöka hålla koll på sakerna här hemma när en annan i hushållet skulle bosätta sig bäst i en kloak!

Förlåt. Men just nu känns det mest så.

Jag har varit borta i 9 dagar och kommer hem. Det mesta av pappersoredan ligger där den gjorde innan, På badrumsgolvet ligger golvmoppen blöt och äcklig halvvägs in till dushen. Dammsugaren är inpluggad och tar upp hela vardagsrumsgolvet men det ser inte ut att blivit dammsugat i första taget. Samma oredor är kvar här och där i hela lägenheten. Det gör mig så ledsen.

För hade han varit borta så länge hade jag städat upp hela lägenheten innan han kom hem. Ställt fram levande ljus, köpt nått fint, haft fina kläder på mig osv

Han hade dushat
Han hade rakat sig
Han hade bäddat sängen (men i övrigt i sovrummet var det lika oredigt, bara själva sängen var i ordning)
Han hade diskat (men spisen och diskhon osv var ostädade)

Thats it liksom

Mamma och pappa hade städat gästrummet där jag brukar sova, bäddat rent och fräsht och mamma lagade vad jag än önskade. Dom tom tog ut hästarna så jag skulle få sova ordentligt eftersom jag kommit hem så jag skulle få ställa in mig till svensk tid och så.

Så, hm, det här med pannbandet tog nog egentlgen bara fram mycket underliggande irritation.

Nåväl.
Jag ska leta lite mer.. men det kommer nog inte fram.
Fan också!

Nighty

Kommentarer
Postat av: Elina

Usch då! Vad tråkigt. Det här med ströktröslklar alltså. Har ju skrivit om det på min blogg;-) Men idag när jag kom hem hade Daniel slitit häcken av sig med att skrubba och feja, dammsugit golven och moppat av all flyttsmuts på dem, skrubbat och haft sig;-) Så söt så!



Roligt att du har skaffat dig en blogg! Upptäckte det idag. Svarar som du vet alltid på kommentarer på min blogg där...



Kram på dig fian!

Hoppas att vi ses snart:-)

/E.

2008-12-10 @ 01:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0