Suck

Jag önskar så jag kunde åka till honom!! Jag älskar honom så och önskar läget kunde vara annorlunda.
Men jag kan aldrig säga "nej mamma och pappa jag kommer inte kunna vara på gården och ta hand om det här för jag ska hem" För i och med att dom tagit hand om mina hästar nu i tid och evighet har jag ingen rätt till det. Dessutom är det just ofta hästarna som ska tas hand om. Så vilket veto har jag? Det enda jag får höra är "Ja,men det är ju dina hästar Sara!" Jo, jag vet det!

Jag är gift och har eget hem i Arvika, men mina hästar är 5 mil bort, jag kan inte ta hand om dom varje dag och jag har inte råd att flytta dom. Och nu när praktiken ligger närmare gården än Arvika är det där jag är.
Vilket innebär att lägenheten och tid med min Älskade blir minimal.

Sen när det bestämms saker så kort inpå att jag måste vara med och pressa hö osv blir jag bara så frustrerad. Hade sett fram emot en helg med honom med mys och lugn och ro efter en vecka på praktiken, men nej. Så ska man till gården. Jag älskar hästarna, men har knappt ens hunnit få 5 minuter med dom. För även om jag går upp sex, nej då har mamma och pappa gått upp kvart i sex och redan tagit ut dom!
Jaha! Och ni klagar på att ni inte har nån sovmorgon?

Sen är jag inte där förrens efter 17 och kan inte ut och rida för Pilo har tappat en sko och det är becksvart ute.

Så all tid jag får är då dom äter efter dom har gått in...

Depprimerad!


Vad göra?


Jag vill inte sälja Pilo! Han är min livsglädje
Jag har inte råd att flytta, dessutom blir ju Pia ensam då.
Jag har försökt få medryttare,men ingen vill då han ska stå på gården.
Jag vill inte hyra ut på foder, jag är så rädd för hur han skulle bli skött.

Jag vet, jag får skylla mig själv när jag inte kan tänka mig låna ut honom och är bara egoistisk som behåller honom
då jag inte har tid?

Depp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0