Tack Tess

Fick ett helt underbart mail av Tess som muntrade upp mig betydligt.
För idag har jag fått ta hand om hela köket efter att två män lagade mat igår. Lasange...
Eftersom jag är vegetarian så blev det ju två formar... Vet ni hur hårt det sitter efter en natt?
Nobel skulle ha blivit shockad över mängden dynamit som nog egentligen skulle ha behövts för att få loss resterna.
Men jag är stark och klarade mig med en diskborste och varm vatten

Jag tror jag skulle vilja anmäla min man till 4-6 samt 9.
Någon mer som vill göra en anmälan?

Kurser för män 2008

Folkhögskolan fristående kurser för män HT-08

Kurs 1

Hur man fyller på ispåsar
Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.

Kurs 2

WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
Diskussionsgrupp

Kurs 3

Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering?
Och hur kan man lägga ner den igen efter urinering?
Mycket praktiska övningar

Kurs 4

Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
Lösningar och exempel på videoband.

Kurs 5

Lär dig att hitta saker, börja med att ställa de på de rätta platserna
istället för att gapa och vända hela lägenheten upp och ner.
Öppen forum

Kurs 6

Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa
Bilder och ljudband

Kurs 7

Våga fråga efter vägen när du inte hittar
Berättelser ur verkliga livet.

Kurs 8

Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?
Körsimulator

Kurs 9

Lär dig skillnaden på fru och mamma
Rollspel

Kurs 10

Hur man lär sig att älska shopping?
Andningsteknik, meditation samt mental träning.

Idag städas alltså kök, och om 50 min så börjar tvätttiden... vilket dessvärre kommer bli ca fem maskiner idag.
O hoy vad jag älskar mitt liv. Samt att köksmattan nog egentligen behöver tvättas den med. Suck

Sen behöver alla bokhyllor dammas ur, fönsterbräden damms, fönstren tvättas, kylskåpet skuras, frysen frostas av och klädkammaren sorteras och städas.. När ska jag hinna det?
I need help, men Han är ju sjuk... och idag gick han upp halv ett... sitter fortfarande och äter frukost.

Behöver också bli klar med dansuppsattsen i skolan, och jag har inte den ena boken jag behöver. Damnit.
Varför kan inget vara lätt?

Kommentarer
Postat av: Elina

Skrattade som bara den när jag läste ditt kursupplägg!!:-D Finurligt vännen!



Sara! Gör inte allt i hemmet själv. Ni ska dela på bördan. Slit inte häcken av dig!



Pepp-kramar!

/E.

2008-12-10 @ 02:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0