En varning

sänder ut en varning till dom, oh eh..
(som suger) suger vårt blod,
maler liv i sina kvarnar,
ställ dig opp säg ja fått nog.
och du ska se hur de klarnar,
fått nog av ofog,
ja sa vi klargör o varnar, klargör o varnar, fått nog.
ja sa vi och klargör o varnar, förklarar de för barnen..


För jag hör ekot av gläns över sjö och strand
 men håll med om de känns mer som död å stank,

för vänsterhanden vet inte vad som händer me högerhand
men jag spår att vi ska dö av vad vi föder fram,
för allt som finns kvar av våran änglamark
är några inavlade djur i en inhängnad park,
så fäll opp paraplyet alla vet att det regnar salt,
å svavelsyra råd är dyra snart så rämnar allt



vi utfärdar en varniiing,
se vad vi gjort med vår värld
vi ska få vår betalning,
för våra sjuka begär..
vi utfärdar en varning,
se vad vi gjort med vår värld
vi ska få vår betalning: andas en kvävd atmosfär..

naturen har visst förlorat vi har sålt våran värld å vunnit,
experterna hävdar kunnigt att alla orosmoln försvunnit
men man skördar vad man sår
utan vördnad utan mål vi som skändade mödrar får,
se vår sista bördiga vår,
vi ska köpa de slita slänga urgröpa de smita kränga
döda de svika skända vi förnekar de vida kända,
vi kan vrida och vända varenda känt argument
men vi måste väl ha kännt att det luktade bränt?


se sicken underbar värld, mänskan va beskärd,
den va allt hon va värd, börjar bli tärd, gått fram med svärd,
kallat sig lärd, bara för flärd, sa sicken eldhärd,
sanna mina ord å hör denna varning se på vår jord
de behövs ingen förklaring regelrätt mord
ta de som en varning
för handlingsförlamning en uppmaning från en galning


vi utfärdar en varning,
se vad vi gjort med vår värld
vi ska få vår betalning,
för våra sjuka begär..
vi utfärdar en varning,
se vad vi gjort med vår värld
vi ska få vår betalning: andas en kvävd atmosfär..

polerna smälter havsnivån den stiger
jorden går under men vi blundar å tiger

om regelrätt mord på varann å på oss själva
måste vårda gåvan vi har ingen rättt å sälja
alldeles för länge så har rikedom vart ära
men alla blir fattiga när domedan är nära
 lär väl få vårt beskärda
va väl aldrig särskilt lärda
skändade gåvan å vi får va vi är värda

dom skriver avtal om naturkatastrofer
som klingar tomt dom vattnar ur allt man står för
hyckel från Bryssel-protokoll-vackra-strofer
för styr gör ändå marknadens filosofer
å de kan väl inte vara lönsamt?
ansvar har vi det gemensamt?
pretentiöst å bara pinsamt
även om det må vara fint sagt
men för naivt å hopplöst ute
omsprunget av dom som tar besluten
men slutet är nära så vi tjuter ut......


.. en varning,
se vad vi gjort med vår värld
vi ska få vår betalning,
för våra sjuka begär..
vi utfärdar en varning,
se vad vi gjort med vår värld
vi ska få vår betalning: andas en kvävd atmosfär..

Svenska akademin - En varning
http://www.youtube.com/watch?v=vU0N1xAQC0c

Se den, hör den. Den är bra

Jag är lite förvirrad just nu, jag vet inte hur det står till
Jag tror det är bra. Jag saknar mina vänner, men jag ska träffa S på onsdag! IIIIIhihihhihi!
Då kan det bara bli bra!Vi ska på spa! Jag och älskling fick det i bröllopspresent, men han ville inte gå på det
så då ska jag och hon gå!

Sen på torsdag ska jag hem till gården!
För på fredag rider jag Pilo till ridklubben för att vara med på clinicen på lördag. Yey!
Jag önskar jag hade varit bättre med att boka hovslagare, för han ser inte fin ut om fötterna, men men...
Det är så det får vara nu.. Skorna sitter på iaf och brodden funkar

Sen har jag snickrat ihop VÄRSTA presenten till älskling. Hihihi! Önskar den kunde komma idag!
Jag vill så gärna se hans ansiktsutryck! Sen vill jag så gärna berätta för honom!
Reta honom lite och så... men jag kan inte. Jag vill att det ska bli som en blixt från klar himmel.
Han har iof börjat prata om att åka på romantisk weekend till Göteborg, är inte han för go?
Han har kollat priser och hotell osv.. jag trodde först att det bara var "prata - inte göra" men nejnej.
Gubben min menar allvar. Han påpekade tom att det var Hästens sängar i alla rum.

Nå... ska ringa mamma en sväng igen. Hon är ensam hemma.
Pappa har åkt till mina syskon, sina syskon och barnbarnen söderöver för att hälsa på.
Så mamma är hemma med ansvar för gården,djuren och mormor. Känner så dåligt samvete över att jag sitter här.
Men jag måste ta hand om skolan.

Nu måste jag sova... Många kramar till alla!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0