ET och katten Maya

Här satt man och trodde i sin enfald att man skulle få skriva av sig, nejnej!
Då kom Katten! För ni vet väll att om Katten vill ha mat, så måste man släppa allt för händerna för då ska Katten ha mat.
Eller om du kommer in efter en hård lång dag och vill sova, tro inte att du får sova innan Katten har fått mat, gos och kel, lite lek, sen... var det verkligen din säng från början?

Maya kom nämnligen på att hennes gosbehov inte var tillgodosett för dagen och vad skulle jag göra vid datorn som inte var viktigare än Katten?
Nej, just precis!

Nå, hon är borta nu iaf, annars skulle jag inte kunna skriva.
Pilo fick idag massage, akupunktur och laserbehandling. Han var sne i nacken och spänd i muskelaturen runt korset.
Nacken är mer eller mindre klar, men korset och musklerna vid ryggraden på höger sida är fortfarande lite spända. Hon komemr tillbaka om tre veckor så ska vi se då. Under tiden ska jag massera och strecha högersidan. Hon visade mig hur och var jag ska massera. Possitivt är att hon inte tyckte jag skulle sluta rida. Utan vi kan vara med på clinicen den 28'e. Wihoo!
Men vi ska arbeta lösgörande och mycket i höger varv. Pilo är sne. När han var tre år så halkade han i hagen och sträckte sig så illa i höger bakben att musklerna inte läkte ihop rätt. Han kastrerades oc h såldes ett år senare till mig som väldens bästa alltiallo häst =)
Hans bakben kan inte sträckas ut till max, därför kunde han inte gå på travbanan. Försöker han så blir det ojämnt eftersom bakbenet inte hinner med och han gör över i galopp.
Det orsakar det problemet att hans andra sida försöker kompensera för mycket och blir mer musklad än den "dåliga" sidan. Men vi jobbar på det!
Han kan aldrig bli helt frisk, men han kan bli mycket bättre. Han är mycket bättre. Den ET jag hade idag har jag haft tidigare och har märkt skillnad från gång till gång. Förr satt jag mer eller mindre lutande åt höger. Nu är han mycket mer balanserad, men det känns fortfarande i galoppen. Sadeln vrider sig också en del, men inte lika mycket som förr.

I örvrigt låteb jag såhäb och ser ut som Rudolf. Men men... inte kan man vara sjuk från skolan inte. Så 5 i 6 tar jag bussen till skolan imorn. Underbar att få gå upp 20 i 5!
Men jag vägrar skriva en till uppsatts pga. av att jag var hemma och var sjuk!

Så nu ska jag tillbaka till sängen och läsa ut den där sabla konflikthanteringsboken.

Nighty night från en något lättad Sara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0