Lycka/sorg

Det är så mycket som snurrar just nu

1. Min syster ska gifta sig! (Lilla Ekots mamma, syster nummer tre.)
2. Min äldsta vänninas bror gick bort i en tragisk bilolycka på nyårsafton
3. Personligt gnäll. Dvs. tvätt,essä,skola,golv som borde skuras osv...

Som sagt, min syster ska gifta sig och det är SÅ roligt. Jag kan inte vara mer glad för din skull syster! Jag hoppas din dag blir lika underbar som min, att du får känna den där strålande lyckan genom hela dagen! Att du känner att det är eran dag! Fortfarande kan jag tänka på min bröllopsdag och då blir jag helt varm i hjärtat och drömmer tillbaka. Det gick för fort.. det var en sån stund då man bara vill stanna i ögonblicket och låta det vara för evigt!
Och jag kom just nu på en hemsk tanke.... Vad fasen ska jag säga i mitt tal!!
IK!

Den 22 Januari ska begravningen hållas. Hon har inte ringt mig, fast jag har sagt att jag finns om hon vill ha någon att prata med, men hon har en underbar sambo och släkt omkring sig. Jag bara önskar att det fanns något jag kunde göra för att ta bort det onda. I en hemsk olycka förlorade hon sin pappa då vi var små. Nu sin bror...
Jag har själv så svårt för att förstå att det har hänt. Jag fick höra det på ryktesvägar, men vägrade tro på det tills hon ringde och bekräftade det.

Det var begravning för våran granne igår. Mamma och pappa var där. Jag och älskling stannade hemma.. jag ville inte riskera att smitta någon då... Jag ska gå över till B-I nästa gång jag är hemma. Jag kan inte tänka mig smärtan i att förlora sin livspartner.
När syster ett var hemma över nyår så såg vi på P.S I love you. Älskling firade nyår i Arvika så vi var på skilda håll... När jag satt där och såg på filmen som just handlar om att förlora den man älskar i förtid så grät jag floder och undrade varför min syster hatade mig så mycket som ville att jag skulle se något så hemskt.

(Filmen är underbar. Tips,tips. Men man gråter....)


Bläh. Nu måste jag återgå till att vika tvätt. Sen städa... Mamma och pappa kommer imorn!
Skit... mina blommor ser ut som hej-kom-o-hjälp-mig... det kommer jag få höra.. nåja. Mamma kanske kan rädda en?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0