Saknad

Sitter här vid datorn och undrar om det är meningen att man ska sitta med två tröjor, poncho och raggsockar inomhus och fortfarande frysa.
Händerna är som isbitar och jag ryser om vartannat.

Måste skriva klart essän... Det är inte mycket kvar, men jag är inte nöjd.
Det känns som vanligt som att jag har tappat tråden och yrat iväg. Som alltid
Jag trodde länge att jag lätt skulle klara av den här uppgiften, men icke.
Jag vet inte om jag väntade för länge för att börja och totalt skjutit det ifrån mig för länge tills det bara nu är en plåga att försöka klara av..

Nåväl. Nånting blir det väll iaf

Känner mig mig så ensam, fastän jag inte är själv i lägenheten. Men älskling sover fortfarande...
Jag vill att han ska få sova det han behöver. Så less på att höra att han inte är utvilad, att han är trött och sovit dåligt.
Varför kan det inte bara rulla på nån gång... alltid är något fel. Varför är det så?
Är det inte sömnen så är det ryggen eller migrän eller något annat..

But I will run until my feet no longer run no more
And I will kiss until my lips no longer feel no more
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
And I will love until there's nothing more to live for


Jag saknar mina hästar.
Mina varma, goa hästar.
Jag vill borra näsan ner i deras vinterpäls och känna doften av häst, hö och läder.
Känna värmen av deras andetag mot min kind när dom hälsar mig välkommen hem.
Höra deras mjuka gnäggningar när dom är glada att se mig, det värmer så skönt i själen.

Jag önskar att jag hade ett  djur här i stan. Någon att krama och någon som håller mig sällskap och som gör att jag kommer ut mer.

Saknar Maya och Bowie på nätterna. Dom brukar alltid ligga och spinna vid mina fötter... Maya brukar iof ofta väcka mig på nätterna för att hon vill sova så nära ansiktet. Fast en norsk skogskatt är inte det lättaste att ha brevid sig på kudden för pälsen tar ganska stor plats.

Saknad är nog dagens ord so far...

Kommentarer
Postat av: Majk

aaw snutte djuren, fattar inte hur du klarar dig utan dem, gud vad kämpigt. jag får kramp om jag är ifrån stallet två dagar ...!

2009-01-06 @ 19:10:00
URL: http://mmajk.webblogg.se/
Postat av: Elina

Hej gumman.



Du är inte ensam om att frysa! Jag sitter just nu med fyra tröjor, mysbyxor, varma tofflor och har iskalla händer och fryser som bara den. Om nätterna ligger jag med alla tröjor plus två täcken och en filt på mig och huttrar. Sedan vaknar jag (inte konstigt nog) svettig och varm... Men jag har så himla dålig blodcirkulation!! Min kollega sade idag att hon känner många som är vegetarianer som fryser. Så kanske är det priset vi betalar för att skona andra levande varelser!?



Förstår att du saknar. Vet själv hur det var att bo över fem veckor utan Chili. Åhh vad jag saknade honom och längtade efter att bo med honom! Ja, du kanske har sett mitt senaste inlägg om honom:-D Du får komma hit snart, så får du gosa in dig i hans päls! Jag bjuder på fika:-)



Kram kram fian!

/E.

2009-01-10 @ 01:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0