This is the life

Känner mig smått förvirrad, men ändå på två fötter
Om det går ihop för er?

Men jag ska träffa söt och lilla M imorn!Det ska bli så kul att träffa dom igen!Sedan dom flyttade har det blivit så länge mellan gångerna vi ses. Förr bodde vi i samma hus, bara några trappuppgångar mellan oss, vi tvättade ihop,var ute och gick, såg på film (nästan varje vardagkväll) handlade och alla småsaker ihop. Det var så skönt.
Nu är det så ensamt...

Fast ensamhet kan också vara skönt, jag kände det idag. Älskling åkte till universitetet och jag var ledig! Jag fick sova länge och jag fick vara ensam i hela lägenheten och göra vad jag ville. Det var underbart. Det är så få gånger jag varit ensam i lägenheten så jag kan räkna gångerna på båda händerna. För antingen är jag i Karlstad eller Årjäng, eller så är han hemma. Så det var så skönt att inte behöva stressa upp och sen få äta frukost och ta tid på sig. Sen på eftermiddan så gick jag och lade mig för att vila. Älskling kom hem senare och kom och lade sig nära mig i sängen och vi vilade ihop.
Lyx!Mys!Kärlek!

Det känns som jag inte hänger med i skolan. Som att det är massa saker jag borde göra, läsa, skriva, men jag kan inte. För vi har inte kommit dit än... Har en massa projekt vi ska göra, men jag kan ju inte börja på något jag inte gjort.
Har beställt böcker på lycknis, men dom har inte kommit än.
Sedan ska jag skriva en sammanfattning på Teaterkompassen imorgon, jag hoppas V inte är arg på mig. Hon hade också missat den lektionen... hon satt brevid mig då jag frågade om jag skulle skriva något eftersom jag hade missat lektionen. Så våran lärare sa att vi kunde göra det.
Så V måste också göra det.
Det var inte meningen. Förlåt.

Min älskade häst mår bättre. Tacka gudarna! Jag har varit så orolig...
Men hon var inte glad igår då jag tog ut Pilo på en ridtur och hon var tvungen att stå i stallet.
Fast det var så underbart att rida ut igen på en långtur. Jag red i bara Montygrimman (bettlöst) och han var så duktig! Min prins, mitt hjärtas fröjd och glädje! Tack för att du bär mig och för att jag får uppleva så underbara frihetsögonblick med dig! Tack för att du är min vän och litar på mig... att galoppera över vidsträckta ängar, snöbeklädda eller fulla med blomster så kan det enbart vara så ljuvlig med dig, min vackre springare!

Filmtips för dagen, med tanke på hästar och ljuvliga saker, så rekomenderar jag varmt The man who cried med Johnny Depp och Christina Ricci. Den är sorglig, romantisk men ljuvlig. Ett drama om en liten flicka som blir skickad från sitt hemland pga av judeförföljelser. Hon hamnar i England där hon får en fosterfamilj, men glömt allt om sin barndom och vet inte vart hon tillhör. Hon flyttar sedan till Paris och påminns om sitt förflutna, men när tyskarna går in i Frankrike måste hon fly och lämna sin kärlek bakom...
Den är helt underbar.
Johnny Depp på vit häst... need i say more?

Well... klockan går fort. Dags att ta min bok och krypa ner i sängen.

Amy Macdonald - A wish for somehing more





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0