Mitt hjärtas fröjd och glädje!




Trotts att jag är otroligt besviken på mig själv och andra finns det fyra fyrfota vänner som ALLTID kan få mig glad igen!
Mina underbara, fantastiska djur!
Jag var ute och red Pilo i onsdags och han var helt underbar... Det var även helt underbart. Klar sommarkväll med 1000 och 1 dofter i luften. Jag såg en ormvråk som flög precis över huvudet på mig med en liten snok, eller en mus i näbben. Sen så träffade vi på en årskalv med mamma på vägen. Dock var inte älgkon med på att Pilo och jag var ofarliga så hon vände tillbaka till skogen. Sen såg jag en liten,liten groda
Pilo var underbar, fast han var något piggelin och inte höll koll på fötterna, men får jag bara mer tid nu i sommar ska gräskulan bort och min häst tillbaka i form.
Idag var vi ute och körde med nya kärran, dock kom vi inte så långt för jag hörde att det lät mycket från höger hjul efter ett tag och japp.... jag har en pyspunka på höger däck. Fasen,fasen,fasen!

Imorgon åker jag till syster yster för att hjälpa henne inför det stundade bröllopet på lördag. Även för att förbereda mig själv som tärna. Sen ska jag passa Lilla Ekot som ska vara brudnäbb! Gosetjejen har pratat in till en reklam på lokal kanalen. Hon var överlycklig när hon hörde sig själv hemma i soffan. När sedan nästa reklampaus kom hade hon väntat igen, dock förgäves på att höra sig själv igen... och sedan gått till syster yster och sagt "dom glömde mig"
Söttjejen!

Min älskling är SÅ snygg just nu. Han har klippt sig, färgat håret och rakat sig. Han ser ut som för 6 (eller är det 7?) år sedan då jag såg honom för första gången och blev förälskad. Han är fortfarande lika gorgeus och ser likadan ut. Tänk om jag hade samma tur... + 20 kilo och - piercingar och X antal lager svart  (kajal,hårfrärg,kläder,kängor mm)
Saknar det ibland. Att dra på mig hela utstyrseln och känna känslan igen. Ung och odödlig och totalt nonchalant inför världen. Bara slippa bry mig och gå efter mina impulser... Å andra sidan var det min brist på impulskontroll som startade alltihop för så många år sedan...
Det saknar jag inte!

Just nu saknar jag bara hästarna och katterna... Ligga i sommargräset och lyssna på fåglarna, och lyssna på hästarnas frustande och gräsätande. Sedan brukar Pia komma och puffa på mig och tugga över ansiktet så jag får gräsdreggel överallt. Underbara Madame. Hon visade vad hon tyckte om mig förut. När jag är ute med Pilo får hon stanna i sin box, vilket inte är så populärt. Det klart att hon känner sig åsidodatt och det gör ont i mig.
När jag hade kört klart och tagit in Pilo i sin box och selat av öppnade jag Pias för att ta ut henne först i hagen. Dom är ju så snälla att jag brukar öppna dörren och ropa på dom så får dom gå ut lösa, jag har inga grimmor på hellre nu för att undvika skavsår.
Pia däremot ställde sig i stallgången och tittade surt på mig. Det var som hon tänkte att jag hade hållt på med Pilo och nu fick det vara hennes tur, det är ju hon som är bäst!
Efter gos gick det bra att gå ut ur stallet.
Underbara Madame... Det är så hemskt att se henne ha ont! Det skär i mig och jag får alltid dåligt samvete över att lämna henne i stallet när jag kör eller rider ut.

Nåväl. Jag ska rykta henne tills hon blänker och ta på henne snyggtränset, tror det kommer bli asläckert mot hennes svarta päls, och ta finkort på henne. Det kommer hon tycka om!

Kramar till alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0