Sköna sommarlov... snart!

Tre dagar kvar, bara tre dagar på den förbaskade praktikplatsen. Men! Vad jag har  glömt att berätta är att min världsbästa syster kan ha fixat praktikplats åt mig på lekterapin på barnsjukhuset där hon bor. Min äldsta syster arbetar och har även arbetat länge med barn fast som barnsjuksköterska. Hon har haft hand om prematurer efter förlossning och småbarns avdelning osv. Just nu arbetar hon på en spädbarnsenhet som heter Timjan. Hon hjälper unga mödrar och mammor som behöver hjälp och stöttning efter förlossning och det första året. Helt underbar människa är hon! Det är alla mina systrar!

Appropå systrar så lyckades jag överaska syster nummer 3! Hon trodde att hon skulle följa med mig och gumma mi som skulle titta på en häst. Gumma mi fick tyvärr avliva sina två i höstas pga av kroniska skada och ålder. Syster svalde betet och vi körde iväg med henne till hennes prins för dagen. En underbar och vacker shirehingst. Shire är den största hästrasen i världen och kan bli uppåt två meter i mankhöjd. Alltså från ryggen och till backen och de väger ca 1 ton (!).
Denna vackra prins för dagen hette Goliat och var vit som snö.
Syster blev överförtjust!
Jag blev glad bara av att se min syster så överaskad och glad.
VI tog en massa fina kort med syster i klänning osv sen fick hon rida den vite springaren.
Dock kunde varken jag eller gumma mi låta bli att pröva på att rida Goliat, så det blev några kort på det med.
Maken till häst har jag då aldrig ridit. Underbart var det!



Har ni sett större leende?
Det är bland det bästa jag nånsin gjort, men det bästa var att se min systers lycka och förvånade min.

Dåliga nyheter under uppdateringen är att mormor åter igen ligger på sjukhus. Hon fick komma hem i torsdags förra veckan med idag blev hon dålig och kl 10 åkte hon in akut med oregelbunden hjärtrytm. Vi vet inte än hur länge hon får stanna den här gången, men jag hoppas hon snart är hemma igen.

Nu ska jag hjälpa karln i huset att laga mat.

Kommentarer
Postat av: majk

gudarns vad vacker!

2009-06-04 @ 22:55:28
URL: http://mmajk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0