¤%&#+?!

Arg,förbannad,irriterad,frustrerad och ledsen...

Igår var allt underbart, jag lekte med hästarna på fältet, Pia först och Pilo sen..
Pia tyckte det var superkul och brallade loss några gånger, sen fick hon trava runt lite innan jag tog in henne.
Pilo körde jag bara markträning med. Vi sprang och lekte och sen tränade jag sidepass, flytta rumpan, inkallning och back-up. Vi gosade massor också.
Tänkte sen att jag skulle ta en promenad så vi började gå längs bygatan, sedan ville jag pröva att rida i halsring, så jag tog ledrepet och gjorde det till en halsring och sedan hoppade jag upp.
Pilo fattade vinken "du kan inte stoppa mig HA HA!" och galopperade glatt hem, nedför backen och stannade utanför stallet
Nedför backen blev jag lite nervös, jag hade ju ingen hjälm och 100% av alla gånger jag åker av är det barbacka och i högersväng, men det gick bra!

Idag däremot....

Vart ska jag börja?

Allt gick bra tills vi kom mittemot Emil (Pilos fjordkompis från förra betet). Där stannade han... Suck, morr, suck. Hoppade av och gick en bit innan jag hoppade upp igen.
Vi gick 30 m sen stannade han igen. Suck, stön, morr... lirkade och gick åt vänster och vände sen framåt igen och då gick han framåt i ca 100 m, sen stannade han igen, gick 50 m, stannade igen , jag tog in honom från stigen och in i skogen. det gick bra! I 20 m! Sen stannade han igen!  Men då blev jag arg och skäms för att säga det, men han fick en dask på rumpan till slut av tyglarna efter många andra försök.
Vi tog oss 100 m ner till gamla järnvägen innan det var dags igen. Jag hoppade av, ledde honom 60 m, hoppade upp. Då tåg Pilo Blådåre vid och allt var hopp,frust och spring. Suck...
Efter en travmarsh som han tog till galopp och en förbannade Sara så stannade han igen.  Jag hoppade av direkt, ledde honom framåt, hoppade upp.
Traven gick bättre efter det.
Vi gick säkert en kilometer innan han stannade än en gång... hoppa av, leda, upp igen. Trött på eländet kände jag hur en stigbygel inte tog emot utan kanade ner. Tidigare har jag haft problem med mina fenders för dom har inte fäst bra. Tog ut foten och fattade galopp ändå.
Efter galoppen stannade han återigen. Jag hoppade av och tänkte att jag kunde kolla fendern samtidigt. Då lossnar hela skiten från fästet i sadeln! Så där står jag med hela hela stigbygeln,med fender och allt mitt ute i skogen!

  (  http://www.hovslag.se/tillbehor.htm  <- Scrolla ner för att se vad fender är )

Jag fick ringa till mamma och pappa och be en av dom att komma och möta mig på vägen. Så där gick jag med en obstinat häst i ena handen och en trasig stigbygel i andra. Efter några kilometers uppförsbacke kom han så vi tog av den andra stigbygeln sen fick pappa slänga upp mig och jag fick sitta på min heta pålle resten av vägen hem.
Han stannade iaf inte... Istället fick jag göra tvärtom. Sitta och hålla in honom eftersom han var redo att explodera hela tiden. Eftersom jag red utan stigbyglar höll jag ju om mer med benen och det tog ju han som ökning såklart. Suck!
Heeeeemsk ridtur och jag har djävulsk träningsvärk efter att ha ridit utan stigbyglar!

Som tröst var jag inne på ICA och köpte en B&J. Ska ta den ikväll.. nu är jag bara grinig.

Önskar att jag visste vad jag ska göra med honom när det är såhär.. Jag är mest förbannad på mig som aldrig kan få nått att funka, jag som hade tänkt sälja sadelhelvetet för att köpa en ny! Nu måste jag laga den först... Suck!

Ge mig glada nyheter och bra skolvecka nu tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0