Wonderday

Har haft det så skönt idag.
Åkte till Årjäng med min väninna som är galen i hästar, men aldrig fått rida tidigare i livet pga av att hennes mamma är så allergisk mot pälsdjur. Det råder vi bot på nu!
Hon fick rida grannens fjording Emil, aka Buffel! Eftersom Pilo varit lite bänglig på sistonde och inte varit riden på en vecka vågade jag inte släppa upp henne på honom. Emil är inte helt säker han heller, så jag tänkte som så att jag kunde ta honom som handhäst.

Det gick bra. Ungefär som att låta en ferrari bärga en traktor...
Pilo tröttnade till slut på att stanna och sakta in för att vänta in Emil så jag tog av longerlinan och fick äntligen vila armen.
Inte heller så säkert att ha handhäst om det är en hel longerlina mellan antar jag, men min häst tar sjumila steg

Red i en väns sadel idag. Har haft den förr, den sitter inte perfekt, men duger.
Dock hade jag glömt hur annorlunda det är med riktig westernsadel till skillnad från min bomlösa.
Har så ont i benen nu, men det är på rätt sätt.
Vi hade en jättemysig tur i vårsol. Hästarna uppförde sig båda två, så gott de kan.

              

Pilo blev lite trött på mig dock när jag ville ha lite photoshoot med honom.

Fick ett fint iaf


Nej, nu är det dags att sova... temaarbete imorgon.
Känner mig iaf mycket nöjd över helgen!

Kommentarer
Postat av: L-G

första bilden på pilo är skitbra LOL klockren... Och så har du en väldigt snygg sadel på han också ;D och bra jobbat med träningen! fasen mig får ju dåligt samvete här ju morr morr..

2009-04-02 @ 03:14:39
Postat av: Caroline Andersson

har en tävling i min blogg i samarbete med bracy.se där du kan vinna ett armband :)

2009-04-02 @ 03:16:27
URL: http://lovelyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0