Jag in a nutshell

Sjuk.
Igen dårå

Bihåleinflammation
Ont i öronen
Hostattacker så jag inte kan sova (eller älskling)
Ont i halsen (igen, from idag)
Ont i kroppen

Men. Febern har försvunnit. Yey!

Ska jobba imorn och på söndag. Några timmar i skogen. Jag älskar ju mitt jobb där och jag behöver pengarna. Praktiken har jag varit borta från i tre dar så det måste jag ta igen senare. Attans! Men jag har verkligen inte kunnat vara där. Jag kunde inte ens förmå mig att gå till Apoteket utan fick ta bilen. Miljötok som jag är brann det mig att ta bilen så kort sträcka, men jag hade dött om jag skulle ha gått. Har tittart på Aristocats och Oliver och gänget. Mina älsklingsfilmer. Sen Hayao Miyazaki... hans filmer är så underbara. Spirited Away, Det levande slottet., Princess Mononoke mfl.. Det sörjer mig mycket att Astrid Lindgren inte ville sälja animationsrättigheterna till honom, men å andra sidan var det då på 70 talet och Astrid var en envis dam, men tänk vad han kunde ha gjort! Jag avskyr den nya animationen! Jag tycker det är ren slakt! Men men...

Nu är Pilo barfota. Han ska få vara det en omgång nu så hans hovar får läka till. Klanten lyckas ju alltid trampa sig med brodden på så hans bakhovar ser ut som skrutt! Han kommer nog vara ömfotad ett tag, men det får gå. Marken är mjuk nu när det har regnat och gräset är på väg så det blir mjukare att gå.
Sen hämtar vi kärran imorn! Hihihi! Min nya, fina kärra. Min syster med tre barn blev så glad när jag sa det. "Åh så roligt, barnen tycker det ju är så kul att åka med dig. Speciellt sen i julas då dom fick åka med bjällran"
På julafton hade vi ingen snö, så det blev inte släde, men vi åkte kärra och jag satte på morfars gamla bjällra på selen så vi väckte julen i hela byn! Pilo brydde sig inte ett skvatt fast mamma trodde han skulle springa till skogs. Min kloka, underbara häst. Jag tog av bjällran efter ett tag så fick mina systersöner sitta och bjällra bäst dom ville medans Pilo trava på. Så mysigt att få sånna stunder med barnen! Hoppas så på att få köra hölass med dom i sommar! Det är en dröm jag har. Hela familjen på lasset och Pilo som drar.

Nej... nu ska jag slänga på en till film, hämta min Häägen Dazs från frysen, hämta stora svarta ferrarifilten och lägga mig i soffan. Får nog bli P.S I Love you. Sötis Ida kommer sen till mig efter sju! Saknar henne så! Ska bli underbart att träffa henne igen.

Usch... nu tror jag febern är på väg tillbaka.. hoppas ni alla mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0