Mormor

Min underbara mormor är på sjukhus, igen.
Hon ringde mamma vid 5 imorse och hade ont i bröstet. Hon fick inte någon hjärtinfarkt men pga av alla de hon haft innan och hennes höga ålder så fick hon åka in.
Hennes EKG har ändrat sig och hon ligger på medicinska avdelningen just nu.
Jag vill med helamitt hjärta gå över till henne. 20 minuters promenad.. men hon får inte ta emot besökare och jag vill inte smitta henne.

Men det är min mormor som alltid varit där för mig! Sett till att jag ätit, följt mig till bussen, tagit hand om mig när jag kom hem efter skolan, hon tog hand om alla djur jag nånsin haft när jag inte var hemma. Gick ut med Nicko, gav hästarna mitt på dan och kollade vattnet, gav katterna när de skrek och tiggde på trappan och bäst av allt. Bakade tills jag kom hem. Bullar och muffins, sockerkakor och nybakat bröd! När jag var yngre förstod jag aldrig storheten i allt, men nu. Då var nybakat bröd när jag kom hem en vardagssak. Limpor, kake och tekakor.. Tillräckligt varma så att smöret skulle smälta när man åt dom och med honung på. Sen brukade vi spela Fia med knuff, men mormor har alltid en sånn tur och fick 6or hela tiden, men hon var rolig att spela med för att hon fuskade aldrig och spelade ärligt. Inte som andra vuxna som ofta lägger sig då dom spelar med barn. Hon har uppfostrat mig till den jag är, lika mycket som mamma och pappa.
Jag är bara så orolig! Jag vet att hon snart är 96 och hennes önskan är att inte bli 100... även att hon har ont.



Älskar henne

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag hoppas verkligen hon kryar på sig. Håller tummarna för henne.

Kram på dig vännen

/Tess

2009-05-22 @ 23:43:07
URL: http://srpre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0