Smärta

Det strålar och smärtar så jag vet inte vad jag ska göra. Hela ansiktet är en enda zon av smärta och jag vet inte hur länge till jag står ut. Jag orkar inte ligga ner, går jag bultar det med varje steg jag tar. Sitter jag känns det ändå. Jag orkar inte göra nånting för alla rörelser ger stötar rakt in i huvudet.

Mellan ögonbrynen, över näsroten och ner under ögonen. Men även över hela huvudet som ett hårband som sitter för hårt över pannan och bakom öronen och i bakhuvudet. Där är det som värsta. Epicentrum verkar vara mellan ögonen.

Nasonexen har börjat verka på höger sida iaf... ( min kortisonnässpray ) När det lättar upp känns det som jag skulle ha små,små kravlande insekter inne i näsan och under höger öga. Superäckligt och läskigt. Vänster sida är fortfarande tät. Dessutom knakar det fortfarande i huvudet när jag måste snyta mig och det känns som hela jag ska implodera.

Ringde läkemedelsrådgivningen nyss och TACKA GUDARNA, jag kan ta ipren. Den har dock inte börjat verka än. Vänta ivrigt på det. Det känns ju något scary när man redan går på två sorters medicin dagligen, sen får yttlgare två receptbelagda och vill ta ytterligare. Just nu skulle det nog vara behändligt med en dosett. Jag och mormor blir det då..

När jag var hos tandläkaren igår frågade hon om jag fortfarande gick på medicinering, ja det gör jag. "Jaha, för här står det dokumenterat ifrån 2006, är det inte länge nu?"
Jo, det är det nog, men jag vill inte vika av från dom förren jag är klar med universitetet.
Folktandvården påminde mig om att mitt kontrakt med de hade löpt ut, hej då ett och två.
Men med mina dåliga tänder så behövs det, under undersökningen hittade hon ett hål... Ny tid för det. Underbart. Mer smärta. Det här är en av de värsta bihåleinflammatioinerna jag haft. Den här och en under gymnasiet som krävde två penicillin och en antibiotikakur. Jag var sjuk då i två månader (!).

Nå, positivt är att hosta börjar aningens lägga sig och ena sidan har släppt något, febern sitter i något men inte lika illa. Har även gått ner 3 kilo. Nu står vågen på 70, min första målvikt! Inte rätt sätt att gå ner i vikt jag vet, kommer säkert att gå upp en del sen när jag blir frisk, men jag kan inte låta bli att glädjas lite. 5 kilo sedan nyår nu.
Sen är det ju vackert väder ute... inte för att jag knappt varit ute på nu 8 dagar, men det ser ju fint ut från fönstret!

Filmer som jag vill köpa, eller nån annan kan köpa åt mig om ni tycker synd om mig

Princess Mononoke

Spirited Away

Laputa, Castle in the sky

Min granne Totoro

Tales from Earthsea


Underbara Hayao Miyazaki filmer! ( Animefilmer, alltså japanska tecknade. )

Nej..nu ska jag sätta mig i dushen med varmt vatten över huvudet. Kanske det hjälper lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0