Allting har förändrats, men jag känner likadant

Har inte orkat skriva på länge
Det har hänt för mycket, samtidigt inget alls

Min sommar:
Jobb och åter jobb
Festival (hur underbar som helst)
Jobb och jobb

Ridit tre,fyra gånger varav två på andra hästar än min egen
Men samtidigt har Pilo och Pia fått mycket tid tillsammans och det känns bra

Allt är klart, alla inblandade väntar bara på datum och det är där våra åsikter går isär
Dom vill vänta för att L vill vara med, hon är i Australien och går en dykarutbildning. Hennes visa går ut i November och därför kan/vill hon inte åka till Sverige innan.
Men jag hade gärna velat att det skedde tidigare, missförstå mig rätt, jag älskar Pia och hade det gått skulle jag aldrig vilja skiljas från henne!
Men så är ju inte livet och på något vis känner jag mig redo.
Anna som hade Pia innan berättade hur det var med hennes förra häst och det lät så bra. Han gick i hagen på bete, sen kom Daniel dit och sen sov Fazze. Han ligger där han föll i beteshagen.
Det känns som att det är så det ska va.
Men nu kommer hon hem på fredag och Pilo tas också av betet då.

Det är så mycket som blir fel med att ha det i November
Om det blir regnigt så kommer det bli jobbigt för Pia att röra sig, och för mig känns det fel att ha kvar henne om hon inte kan röra sig som hon vill. Hon kommer att vara försiktig och inte undra på det när det måste göra fruktansvärt ont om hon halkar med frambenen.
Det blir svårare för mig att hitta sällskap för Pilo, lättast är nu när folk flyttar sina hästar efter betessäsongen.
Jag skulle nu få tid till bearbetning innan skolan, än mitt i min sista termin.
Sen kan det innebära svårigheter med begravningen om det fryser eller blir för mycket snö.

Jag hoppas jag inte låter för kall, det är bara det att sen jan-feb då hon hade kolik så har all tid känns som extra tid, men jag har börjat undra om det kanske inte hade varit bättre att låtit henne somnat in då.
Hennes kropp försöker sprara energi. Hennes päls är helt raggig och tovig. Hon har knappt sprungit nånting i sommar och när de andra hästarna busat har hon gått undan. Hon har även gjort det då och då ändå.
Då jag ropat på de för betfor så har Lukas och Pilo kommit i galopp. Sen 2-3 minuter senare kommer hon i skritt.
Men hon har ju ätit och druckit och hon rör ju på sig om än långsammare.

Åh... det är så jobbigt att jag går på knäna snart för det här och annat.
Pga ekonomi, arbete och att jag är rädd att jag inte ska orka med skolan. Jag har haft som mest ledigt 4 dagar i rad i sommar, och det var pga festivalen. Och det var jättekul! Jag fick vara med Susan och vi hade så roligt och pratade och umgicks. Det hade bara varit skönt med lite ledig tid innan skolan så jag kan få vara redo för sista terminen.
Men det är bara att bita ihop =)
Det finns ingen tid att klaga, då går man miste om tid för att få de saker man klagar över gjorda


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag tänker på dig och kommer finnas här om du behöver mig, oavsett tid på dygnet. Kram ps. När du bor hos mig lovar jag supermilkshalke ;)

2010-08-10 @ 14:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0