Hi ho, lets go!

Har haft en otrolig dag, trodde först att det skulle bli katastrof efter lite sömn och ösregn ute.
Men ut med hästarna och sen efter frukosten drog jag och pappa igång med att få in veden. Efter två lass så
sa vi oss besegrade utav regnet och tog en fika och eldade i kokspisen för att få värme till kroppen igen. För fasen va kallt det är ute! Regnet avtog och vi gick ut igen. Sju lass senare så var vi något trötta och magen skrek, så in och göra mat, vi åt och tittade på ett av mina favoritprogram, Animal police på Animal planet. Visst är det horribelt att folk kan behandla djur på det sättet, MEN det visar också att det finns människor där ute som också tänker som jag som vill rädda djur och som gör det också! Fanns djurpoliser i Sverige skulle jag bli en.
Sen ut igen och vi körde in de två sista lassen med ved och städade ute på gårdsplanen.
Solen lyste och det var friskt i luften så, hej och hå tänkte jag nu ska jag ut och rida.
Bytte om och sprang ner till stallet, mockade och tog in hästarna, precis när jag fått på Pilo sadeln, vad hör jag...'
dripp, dropp, dripp, dropp. Damn!
Men "nejnej... allt är klart här, jag ska ut!"
Så, på med de numera invigda ridregnbyxorna, STORA ridregnrocken och så lät jag sadelskyddet sitta kvar på.
Väl ute så slokade Pilos öron på momangen, men han gick på.
Det var lite trippigt på vägen för bilarnas hjul skvätter vatten när de kör förbi och han avskyr verkligen vatten. Fast han var mycket duktig ändå, trodde det skulle blir en bra tur ändå för nästan halvvägs så slutade det regna, men istället då så... BA BOOOOM. Ja, åska, självklart!
Så då vände vi hem i en korsning. På väg hem släppte vädret på alla spärrar och det började hällregna och åska.
Det var svårt att hålla honom lugn på vägen för det är inte många som saktar ner tyvärr, men det gick bra.
Jag valde nog rätt för det regnar fortfarande. Hoppas det håller uppe imorn.
Den korta turen gav mig ialla fall tid för att skriva ett skolarbete i förtid och senare ska jag läsa mer boken jag har med mig hem.


Jag är väldigt peppad inför skolan nu. Älskling hjälpte mig storstäda hela lägenheten iförrgår och vi har fått nya soffan, den är så fin! Vi har dessutom fått upp våra tavlor och pappa ska hjälpa mig sätta upp fotolister jag har köpt på IKEA imorn. Så skönt att få lägenheten mer som ett "hem" äntligen.
Sen så börjar löparskorna kännas bättre efter några turer nu, måste hålla igång!
Nej, det kanske är all vila från jobbet den här veckan och att jag har fått vara med min älskade så mycket eller att saker ser ljusare ut, men jag är mer redo nu att bara köra sista terminen och vara klar sen!
Min största dröm nu är att kunna flytta Pilo till ett stall nära mig efter vintern så jag kan få vara med honom mer och träna regelbundet. Tänk om jag fick råd med det.

Nej, nu måste jag nog elda igen för det är så kallt i det här huset att mina fingrar bleknar när jag skriver. Burr
Kramar till er alla! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0