Nu ska jag till blåbärsskogen

Det är hårt just nu... Då älskling jobbar enbart med uthyrningen på jobbet (vi är på samma ställe och säsongsarbetar) så har han bara få veckor att jobba, då uthyrningen enbart är öppen på högsäsongen. Resten av tiden så är uthyrningen förlagd till oss på receptionen.
Och han har bara kunnat jobba knappt hälften av tiden då han har fått en jobbig bakterieinfektion i kroppen. Det började med hosta för 3-4veckor sen. Han fick hostmedicin... för det var inte tillräckligt höga värden för att få penicillin. Sen för en vecka sedan svällde lymfkörtlarna upp. Nu går han på penicillin.
Men det hjälper inte nu... Nu kan det kvitta känns det som.
Högsäsongen slutar på söndag. Han har inte mer jobb efter det.
Och tyvärr blir nog hans CSNbidrag lågt med.

Det är tungt.

Men! Glada nyheter.
Hästarna är hemma <3
Så skönt som det känns att de går på sommarbete är det tusan mycket bättre att ha dom hemma, fast det är mer arbete. Få gosa, se och mysa med dom.
Ska hem till gården imorn och plocka blåbär och svamp till frysen.
Först en tur på morgonen, sen på kvällen med pappa. Funderar på att plocka lite så älskling har, men sen svamp för att sälja. I need money!
Plockat igenom en hel del saker för att sälja på loppis. Ja, jag är desperat!
Sen ska jag kolla igenom schemat och sätta upp mig för tider på bemanningscentralen igen. Hej och hå...

Holländarna betalade för Pia nu när de var här och jag fick endel av de pengarna utav pappa.
Nästan hälften gick idag till....
Löparskor!
Jajjemen ni läste rätt, fast jag knappt kan tro det själv!
Men jag måste hålla igång mig och hålla uppe konditionen för att orka med terminen, och för min hälsa självklart.
Sen ska jag ju slå alla tjejerna på nästa Vårrus! Absolut!

Bästa svärföräldrarna var här igår med för att fira att jag fyllt år.
Jag fick resebidrag till Milano!
Älskling fick en hel resa betald när han fyllde år. En fotbollsresa till Milano, och nu fick jag ett generöst bidrag så att jag kan följa med när han åker. Tack,tack,tack.tack!

Nej, dags för sängen, måste ju orka hela dan imorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0