Laktosfri god kaka

Jag minns inte vem det var, men någon frågade mig en gång om jag hade ett recept på en god laktosfri
chokladkaka.
Och såklart jag har!

1 dl sojagrädde, el mjölk
2 dl socker
100 g smält laktosfritt smör/margarin
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
5 msk kakao


Blanda alla ingredienser.
Rör, vispa inte!
Smöra och böra en form
Häll i smeten och in i ugnen.

20-25 min
175 grader

Hoppas det smakar!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I övrigt så är allt helt OK just nu.
Läste tyvärr ut Innocent mage och Awakend mage böckerna, men arvika bibliotek har beställt böcker som True blood bygger på! Wie! Så nu klarar jag mig nog till säsong 3 kommer ut!

Pilo mår bra. Han är dock så pigg så gudarna hjälpte mig vid våra turer.
Kära Madame är ju som hon är. Hon gör som hon gör med!

Vår kära granne har varit snäll och hjälpt oss ge hästarna lunchhö, iförrgår fick hon dock ännu en uppgift, en mycket oväntad en.
När hon kom för att ge dom lunch stod en häst och väntade på henne, utanför hagen, och hon var mycket ivrig att få komma in igen så hon kunde få sin mat.

Tydligen hade en stolpe gått av och Pia kunde ju inte låta bli att gå ut och se till att allt stod rätt till på gården. Det går att följa hennes promenad i snön och hon har varit flitig. Hon var nere på vägen två gånger (!) tack och lov gick allt bra! Sen hörde hon väll vår granne och gick för att få komma in igen. Pilo var duktig gosse och stannade kvar. Hon har inte sprungit runt utan mest spankulerat omrking i trädgården.
Knasmadame!

Imorgon börjar min nya kurs. Spännade och jag tror det kommer bli mycket intressant med svenskan.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0