Ja ja JA!

Igår fick Pilo som sagt behandling och hans ET behandlade ryggen och nacken och Pilo njöt, delvis.
Delvis inte alls.
ET var lite frustrerad över att hon inte hittade vad som orsakade hans huvudsvängningar, men så sa hon att det fanns en kille som var jättebra på SI-leden, vilket är en led som går från bäckenet på hästen och till nacken. Hon sa att han skulle komma till travbanan om ca två veckor så jag borde försöka boka tid hos honom.

Så sagt och gjort igår, jag sökte upp honom på nätet, hittade ett nummer och tog chansen.
Han svarade och jag frågade om han skulle till travbanan om två veckor "nejnejnej, jag kommer imorn"
Oh oh... tänkte jag då. Men jag frågade om han var fullbokad och ja, det var ju en del hästar. Sen var det ju ett problem att jag inte skulle kunna ta Pilo dit utan att han skulle behöva göra hembesök. Så jag frågade hur ofta han kom. Ja, sådär varanann, var tredje månad.
Men han frågade var jag bodde och så började han ta upp den ena kartan efter den andra.
"Jamen om jag åker så och där borde jag ju tjäna några mil"

Så efter en superpirrig dag så kom han idag för en timme sen!
Han petade lite där, lite här och sen "ja, det är den lilla rackaren som ja.. den går dit ja och sen där"
Så förklarningen till att Pilo var halt en dag i höstas var för att han sträckt vänster fram bakåt under sig. Sen efter att muskeln blivit så utsträckt så krampade den ihop och gjorde då ont.

Men nu ska jag strecha den i två veckor och Pilo borde bli brand new!
Dessutom! UNDERBARA människa Håkan Lundell gav mig 250 kronor rabatt!

LYCKLIG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0