Livet i en liten ask

Det är väll ingen hemlighet att jag går på medicinering. Saken är den att den jag äter, C, är så dyr
så senast jag var på apoteket frågade jag om det fanns en annan sort, fast billigare.
Jag har haft en billigare variant, S, tidigare då den jag vanligtvis äter var slut.
Just den var inte inne, men det fanns en annan, E.
Så sagt och gjort, jag tog den här billigare sorten jag aldrig ätit förut.

Och jag tror det gick åt skogen.

Jag har inte varit såhär svajig på lääääääääääänge!
Det har varit skitläskigt och hemskt. Min vanliga medicin är slut, MEN så hittade jag en karta med S i
väskan. Whooopee!
Och idag känns allt bättre, stabilare och ljusare. Fast jag är dygnförkyld!
Så nu ska jag strunta i den här E tills jag får tag i min läkare och be honom skriva ut mer C åt mig.
Hoppas att jag inte får utskällning för att jag hämtade ut annan medicin. Dom ska ju vara lika.. men de är ju
inte identiska (då hade de ju inte fått registerats med olika namn). Så jag antar att den där 1-2% skillnad gjorde
mycket skillnad för mig.
Även min syster och mamma har undrat hur det varit och tyckt att jag har låtit annorlunda på rösten osv.
Mamma sa idag att det var annat ljus i ögonen.
Dom har varit med så länge så de ser och hör mina humörsvängningar snabbare än jag själv.

Just nu är jag på gården och ska precis ner till skruttarna och gå ut och gå med dom, sen en ordentlig rykt var. Om jag orkar. Jag är ganska så förkyld och igår låg jag i feber nästan hela dan.
Men jag har saknat mina älskade så. Jag låg inatt och tänkte på något jag tänkt på väldigt länge.
En tatuering.
Jag vill ha en tatuering med hästarna, men jag vet bara inte hur den ska se ut!
Får fundera mer.
Nu ska jag gå till the real thing!


Kommentarer
Postat av: E.

Den där skillnaden kan göra väldigt mycket. Har själv märkt av när jag ätit andra sorter. Så go for the one that you are used to!:-)



/E.

2010-05-04 @ 11:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0