Okay, here we go

Först, ett låttips.
Gå in på youtube, eller Spotify, och sök på "The horse whisperer"
Alternativt sök på "The rythm of the horse"
Låten är så underbart vacker och det var så länge sen jag såg på Mannen som kan tala med hästar att jag glömt det.
Kan vara för att jag tycker filmen är ganska jobbig, avskyr att se sådana filmer där det blir missförstånd mellan djur och människor och djuren får lida.

Appropå djur så mår mina egna hyfsat bra.
Fast självklart så har Madame gått och fått rasp (samma framben jämnt!) så jag har fåt klippa bort säkert tre ton päls och nu så har vi (mamma och jag) tvättat och haft oss, men det försvinner inte. Men jag har sökt på tips på Bukefalos och ska nu pröva nått nytt och se om det funkar. Madame är ju också till åren nu och har problem med flytningar... så nu har hon också fått sår under svansen. För det stelnar i svanshåren och sen blir det friktion så det blir skavsår.
Sen har Pilo nu fått Back on Track (BoT) täcket. Så det ska han nu ha ca 30 min i 10 dagar. Det värsta med Pilo är ju att han aldrig kan låta nått va i fred! Så jag har fått rädda täcket två gånger då han tycker det är roligare att låta täcket få åka karusell. Han drar av det och sen snurrar det runt,runt i luften.
Sen fortsätter vi med Glukosaminet och nyponpulvret. Hans ET, Equine terapeut, ska komma imorn. Hon behandlar med akupunktur, massage och laser. Pilo njuter en hel del då och det är så skönt att se.
Jag är bara rädd för vad hon kommer hitta! Om han har blivit bättre, sämre...


Här ser ni en go häst ;) Han bara älskar att få behandling, förutom när hon måste knacka ut nackkotorna.

I övrigt så är allt bra. Inte gått ner i vikt, men inte gått upp.
Jag är precis flytande i skolan, fast jag fick ett VG på en uppsatts! Whoppee!
Jag är fortfarande gift. (Iofs... är det positivt, hmm.... =P )

Tre älskade syskonbarn var på besök förra veckan och vi hade sååå kul! Vi åkte pulka, madrass, skidor, hade snöbollskrig och såg på Black Beauty. Killarna tyckte filmen var mycket spännande. Den är i och för sig ganska hemsk emellanåt så vi fick spola en del. Lillskruttan älskade delarna där hästarna bara springer och leker i hagen. Vilka ljud hon gjorde!

Så, för att sammanställa allt.
Allt är normalt och helt underbart i mitt liv. Jag har underbara vänner, en fantastisk man, min älskade familj och de underbara fyrfota.

Extra kärlek till er mina vänner, mina nya karlstadvänner som jag fått på KAU och mina "gamla" sen innan!
Skulle aldrig orka utan er! <3

Kommentarer
Postat av: SolSara

i love you, du är värd lycka, glädje o kärlek <3

2010-03-03 @ 14:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0