Skoltrött, ja...

Lyssnar på knastret från mamma och pappas vedspis.
Solen lyser in genom fönstret och Bowiekissen ligger och lapar sol för fulla muggar.
Hästarna är ute och mumsar frukosthö fortfarande.

Japp, jag skulle kunna bo här, här och nu, bara vara bonde. Det är slit och gnat
och tungt, men att ha en egen gård och vara självförsörjande är en dröm jag har.
Och att bara få vara med alla djur och naturen. Jepp.. tack och bock om den drömmen får bli sann.

Allt är som vanligt igen. Pilo är en obstinat 4åring och Pia är kloka Madame.
Båda äter,dricker och fäller nått så bedrövligt.
Enda problemen nu är Pias mugg och hennes vanliga bekymmer, inte lätt att bli gammal.
Fort bort muggen på ett ben iaf, tjohoo!

Sen har vi skolan. URK!
Har en powerpåint att knåpa ihop och det går sisodär, jag är ingen hejare på det har jag märkt.
Gjorde nog pp i gymnasiet senast.
Sen en gruppuppgift som jag måste ägna mer tid åt. Helgen blev inte riktigt som planerat.
Sen så har jag beställt en bok som självklart är försenad.
Har ingen skollust längre... om jag fick en lektion med ILE eller vfu kanske det vore roligt igen..

Har varit endel här på gården sista veckorna och att älskling är ensam hemma funkar, men vi ser inte riktigt samma saker... så där finns en del som behöver göras med för att jag ska trivas...
Damma,skura,plocka,städa...

Nej, nu måste jag sätta fart så jag hinner få nått gjort här innan jag måste åka.

Kommentarer
Postat av: solsara

Mera ILE åt folket.. kram

2010-03-15 @ 16:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0