Hästhelg!

Jag bara älskar min hobby och därför var det såååå kul idag att vara funktionär på träningstävlingen idag! Jag blir bara så sugen själv på att tävla, däremot har jag ju alltid önskat att tävla i pleasure, men jag tror inte Pilo kommer att kunna, han är för pigg helt enkelt. Och som domaren sa... "den häst jag kan sätta upp mitt barnbarn på kommer att vinna". Min systerdotter som är ryttare är jag fortfarande harig för att låta galoppera med Pilo. Han har så mycket motor och vilja fast han är snäll. 
Trail däremot, me wantie! Det är ju så kul! Både att se på och rida. Trail är den grenen där man ska rida över en träbro, öppna grind, galoppera och trava över bommar och rida serpentiner mm, mm. 
Alla var så fina och alla hästar var så duktiga. Däremot undrar jag hur alla ridhus alltid  är fryshus! Till och med pingviner skulle frysa i ridhus. Jag är övertygad om det.

Imorn ska jag kolla upp hagar med Helena till hästarnas sommarbete. Hoppas, hoppas att det inte regnar!

Picasso! Var ska jag börja... jag tål inte människan. När jag är hemma i Årjäng ser jag på det mamma och pappa ser på mest. Idag blev det körslaget.
Moreus mot Picasso.
Jag såg Picassomänniskan i ca 10 min sen kom jag fram till att jag orkar inte se henne mer. Hur falsk och fjompig får man bli? Gråta vid varannan sekund och enbart göra saker för att få flest röster. BLAJ!
Jag var med i Djurens Rätt själv en gång, men jag gick ut, för jag fick känslan av att var man inte vegan och sorterade sitt egen skit till och med så var man usel. Dessutom tyckte jag aldrig att de såg till hela bilden med ALLA djur och deras bild i miljön.
Nej, tacka vet jag WWF! Ja, jag är fadder, både till "en isbjörn" och "en panda".
Dessutom slaktade hon en Nightwishlåt. Det kommer jag aldrig förlåta henne.
Så.... nu har jag gjort mig av med lite aggression. Det var bara tillfälligt och jag satt ju här så nu bara skrev jag.

I skolan går det framåt. Fast det är jobbigt, och jag har nu ungefär en uppgift per vecka + att läsa böcker osv.
Men men... bara några veckor kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0