The river flows in you

Idag skickade  jag ett mail till Madames ägare.
Det har förstört min dag.
Pia har ont.
Men å andra sidan har hon inte ätit Glukosamin på snart en månad för att det var slut. Fast dom hade beställt in nytt och mamma var nere och köpte förra veckan. Så snart kanske det sätter igång igen. Hon vägrar ju äta nyponpulvret nu för tiden. Jag tror att det blir en stark smak av det. För hon glufsar i sig som Sölfia alltid gör annars om det inte är nått nyponpulver i. Dumhäst! Det vore ju så bra om hon åt det...

Verkligheten växer på mig. Jag vill inte att sommaren ska börja, för finns det en början finns det ett slut. Och i det slutet fortsätter mitt liv utan henne.
Det är en surrealistisk verklighet jag inte kan förstå.

memories seep from my veins...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars är allt som vanligt
Superunderbart att träffa farmor och farfar!
Ett ställe där tiden står stilla, minnen som överumplar och helar själen.
Samma dofter som alltid, kattungar, hundar, hästar och andra djur överallt som vanligt. Fullt med barn och farfars trädgård rågad med blommor, örter och rabarber.
Men det är alltid något blandade känslor för andra i min släkt. Stor släkt, stor variation av människor.

Sen totalt underbart att få träffa syskonbarnen och systrarna där nere igen! Det fyller på mina batterier!
Men jag måste i hårdbantning nu efter att ha bott hos syster 1, hon lagar ljuvliga saker... men fyllda av mindre hälsosamma ingredienser om vi säger så. Men ÅH så gott!

Måste skryta lite då, min ena underbara systerdotter har lyckats att på gehör tagit ut tonerna och spelar nu de här på piano, så duktig!

http://www.youtube.com/watch?v=4PZb0Ecl1Sw&playnext_from=TL&videos=BF5tc8jQ2Y4
http://www.youtube.com/watch?v=zQME-ChSwNM

Jag försöker verkligen ta mig ur skolan, men det är inte lätt. Var tog all lust vägen.. och när jag skrev tentan kände jag en stund då jag läste en fråga "ska jag veta svaret på det här?"
Det var bara helt blankt i huvudet. Fick läsa om i böckerna och alla anteckningar.
Inte kul! Inte roligt!
Men hemtentan ska snart lämnas in, sen har jag bara en examination kvar.

På fredag ska jag flytta hästarna till sommarbetet. Det ska bli bra. Jag rider först Pilo och sen ska jag köra dit Pia.
Tack och lov får jag hjälp av en väninna för det måste ju filmas!
Första gången de går på bete ihop. Förhoppningsvis hela sommaren, men det tvivlar jag på. Men jag kan ju alltid önska att de inte hämtar henne i sommar. Jag hade velat se de gå ihop så länge det går.
Mitt hjärtas fröjd och glädje.



Lycka är att dela en saltsten ihop?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0