Trottssyndrom

Jag har aldrig tidigare hört talas om det, men det finns tydligen
Jag har mina första VFUdagar och det är underbart, tankvärt och krävande, men det är en utmaning och jag tycker om utmaningar
Har alltid älskat den förskola jag är på och det har inte förändrats
Hade jag kunnat skulle jag tagit anställning där direkt, tyvärr finns det ingen plats och skulle de ha anställt just mig?
Det är många tankar om det just nu
Rektorn för skolan kom idag och hon frågade vilka kommuner jag har tänkt att söka jobb i (jippie jippie jippie!)  Det finns alltså nån som vill ha mig ;)

När jag får lön då ska jag (ej i prioriteringsordning)

*Lägga undan en summa varje månad för lastträning till Pilo
*Köpa snygga ridbyxor
*Köpa snygga kläder
*Lägga undan för sparande
*Lägga undan för smekmånad!

Det är skönt att vara på gården nu i en månad för att få koncentrera mig på hästarna. Jag red igår och sjutton vilken pigg häst. Däremot så är jag lite bekymmrad över hans v. framben. Tidigare så har han problem med h.framben eftersom det var det han sträckte så illa ifjol.
Han har varit lite varm och lite svullen i det. Men det kan bero på många saker tyvärr. Han tappade en sko för två veckor sen och gick utan i några dagar, och han är en sånn ömfoting. Sen fick han ju ny sko på pch han kan bli öm när han är nyskodd också. Sen så har vi ställ om foderstaten och han är känslig för det med tyvärr.
Han är känslig för allt min knäpphäst.
Och är det nån som lider av trottssyndrom så är det han...
"Nu springer vi" "Nu ska jag äta" "Höger!" "Vänster!" "ALDRIG att jag går över den pölen!"

Nej... dags att gå och lägga sig snart

Valet tänker jag nämna med några ord innan bara
Jag skäms för att vara svensk, och jag trodde aldrig jag skulle få uppleva den dag då ett uttalat rasistiskt parti skulle få så många mandat i vår riksdag. USCH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0