Invalid

Jag har så ont i ryggen!
Jag orkar inte mocka, jag orkar inte bära hinkar, det känns som att jag inte kan nånting.
Men idag var det andra gången jag var hos en annan oseopat/naprapat. Han knäcker i ryggen iaf..
Åt höger och vänster att det känns som jag aldrig kommer att bli människa igen.
Förra gången kändes det som träningsvärk i flera dagar efteråt.

Tydligen så har jag en bäckenrotation, vilket har gjort att jag har fått en ryggradsvridning.
När jag var hos honom idag frågade jag hur jag ska göra med min anställning som jag börjar den 24'e.

"Tja, du får inte göra några sådana rörelser (böjer sig ner och uppåt) eller sådana (roterar midjan) helst för det kan förvärra smärtan och du borde vila"

Jo tack, försök att arbeta på en 1-3 avdelning utan att göra lyft eller rotation, eller lyft MED rotation! ARGH!
Jag får ett 6 månaders vikariat på 100% direkt när jag blir examinerad. OM jag blir examinerad....
Är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nervös inför opponeringen på det förbannade, jävla skitexamensarbetet!

Positivt är att Borka och Pilo går bra ihop OCH att båda oseopaterna sagt att jag kan rida!
Har varit ute på båda två och jag och systerdottern har varit ute ihop och hästarna går att rida ihop med. Underbart! Det var jättekul!
Eftersom Pilo är så tjock att sadeln inte passar så rider jag honom barbacka just nu och ryggen tar inte så stor skada av det eftersom jag inte behöver sitta och trampa rätt den. Så... tja. It works.

En annan underbar sak är att jag ÄNTLIGEN hittat en vinterjacka. Hittade en på rea och det var tydligen inte vilket märke som helst. Didriksson! Jag har blivit en snobb =P
Nejdå, men 3,5 år på studiebidrag gör att ICAs egna varor känns lyxiga!

Nu är det rehlibitering som väntar, men det får vänta till imorn. Har även spikmattan hemma i lägenheten, saknar den nu när jag är på gården. Måste köpa en hit, försöker övertala mamma att köpa en ;)
Oseopaten/naprapaten sa att det är ett tag kvar tills jag kommer vara återställd... jaja, vad gör man. Jag måste blir bra. Jag kan inte gå med en rygg som om jag vore 90 när jag är 25.

Ha det gött alla! Jag önskar er GOTT NYTT ÅR, fyllt med hopp, inspiration och välgång!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0