Nytt kapitel

I veckan började ett nytt kapitel i mitt liv.
Livet som lärare.
Och åååååååhhhhhhh vad det är kul!
"Mina" barn är supergoa och underbara allihop! Efter APT (arbetsplatsträff) i fredags så har jag även fått två ansvarsbarn! IK!
Alltså ska jag ha två utvecklingssamtal och två barn som jag kommer att följa närmare.
Men det har bara gått en vecka än så länge ;) Jag kommer med mer uppdatering.
Jag har också fått egna uppgifter att göra så jag känner mig som kollega. Jag visste inte vad jag hade att förvänta mig, men det känns som att de accepterade mina åsikter.

Det är OK att bo borta under veckan än så länge, men jag saknar min älskling oerhört.
Däremot så har jag två hästar att lägga energi på, och det behövs. Borka behöver mycket hantering och Pilo behöver träning. Han är så underbar min älskade häst. Jag har saknat honom så mycket!
Borka börjar bli min vän, men hon är svårflörtad. Hon har gått på utedrift i två år och varit mamma så hon vill att saker och ting ska va på hennes villkor helst.
Jag ska köpa en longergjord och arbeta henne mer från marken.
Nu har jag ju lön!

I lördags var jag och älskling ute och gick i solen när jag fick en stund av bara ren eufori kom genom mig!
Jag var ledig, jag hade fått lön för veckan, jag var med min älskade man och alla mina nära och kära lever och mår bra. Jag är färdig med min utbildning och har jobb ett halvår framöver.
Nej. Inget att klaga på.

Oh, nästa vecka ska jag troligtvis börja med Zumba!
Hej och hå vad det ska gå!

Nytt kapitel i livet börjar nu och det börjar bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0